RIJEČ EKSPERTA Stranački video spotovi: Naša stranka uradila plagijat, SNSD podsjeća na reklame za supe iz kesica

Preporučujemo

Izborna kampanja u Bosni i Hercegovini zvanično je počela 7. septembra. Poznata i nepoznata lica nam se ovih dana smiješe sa ogromnih plakata u bh. gradovima, na štandovima nas dočekuju nasmijane osobe sa raznim propagandnim materijalima, dok su govori većine bh. političara suprotni – agresivni, natjecateljski i neprijateljski nastrojeni.

Informacije dostavljene CIK-u kažu kako su bh. političke stranke u posljednjih deset godina potrošile 49,4 miliona maraka u svrhu predizbornog reklamiranja. Samo za posljednje lokalne izbore je potrošeno više od sedam miliona maraka, s tim da su samo 63 stranke dostavile svoj finansijski izvještaj, od njih 106.

- -

A brojke za ovogodišnje oktobarske izbore su ponovo visoke – analitičari smatraju da će se za političke kampanje potrošiti više od 50 miliona maraka.

Izdvojili smo neke od najzanimljivijih, do sada objavljenih stranačkih video spotova, koje je za Index.ba analizirala šefica Odsjeka za komunikologiju na Univerzitetu „Džemal Bijedić“ u Mostaru doc. dr. Seminu Ajvaz.

Ajvaz nam je rekla da je evidentan napredak u odnosu na prethodne godine u kontekstu kvalitete produkcije, unaprijeđenja stepena profesionalnog pristupa i uloženog truda u zadobijanju povjerenja birača.

“Međutim, većina video materijala u konceptu je izostavila ključne komponente poput emotivne identifikacije sa biračima i prilagođenosti poruka političkom tržištu”, zaključila je ona.

- -

Avjaz smatra da SDA u kontekstu video prezentacije javnosti nije ponudila ništa inovativno.

“Video spot ima vrhusku produkciju, što ne bi mogli kazati i za ideju. Koncept, scenarij i izvedba ovogodišnjeg predizbornog spota razlikuje se samo u nijansama od video spota koji je SDA plasirala za Opće izbore 2014. godine. Osoba koja nije orijentisana na detalje vrlo lako bi pomislila da je čak riječ o istom videu. Najočitija diferencijacija je u sloganu koji ove godine glasi ‘Snaga naroda’ dok je 2014. godine bio u ‘Jedinstvu je snaga’, a i slogan, baš poput videa djeluje ‘prepakovan'”, objasnila je.

U nastavku pogledajte i spot SDA za 2014. godinu.

Naša stranka – Zajedno i tačka (oficijelni video spot, izbori 2018.)

Bosna i Hercegovina može bolje – zajedno i tačka.

Gepostet von Naša stranka am Freitag, 7. September 2018

Ajvaz kaže kako bi spot Naše stranke ocijenila najvećom ocjenom i dala mu čistu desetku i to plus – da nije plagijat danske televizije, TV i kampanje „All that we share“.

“Kvaliteta produkcije, odličan scenarij, svrsishodnost, prilagođenost tržištu, emotivnu notu, snažne poruke skoro sve ključne elemente vrhunskog video spota ima promotivni spot Naše stranke, osim orginalnosti”, objasnila je.

U nastavku pogledajte i video kampanje “All that we share” i uvjerite se u isto.

Младен Иванић – За народ и Српску

ЗА НАРОД И СРПСКУ#МладенИванић

Gepostet von PDP Doboj am Montag, 10. September 2018

Šefica odsjeka komunikologije smatra da je spot za predizbornu kampanju PDP-a neinteresantan.

“Spot počinje sa isticanjem titule profesora, čime mu se u startu pokušava dati na značaju i povećati vrijednost, odnosno, cilj je istaknuti njegove intelektualne sposobnosti, jer se smatra da ako je neko profesor, trebalo bi značiti i da je pametan. U predstavljanju ne djeluje spontano, pa samim tim niti iskreno”, rekla nam je Ajvaz.

Pojašnjava i kako Ivanić u spotu se “opravdava i objašnjava šta je konkretno uradio za Srbe” jer je često optužen da je nelegitiman predstavnik srpskog naroda.

“Zbog jasno uočljive uvježbanosti i izrežiranosti nastupa, te uz lišenost emotivne podloge i nedostatak snažnih političkih poruka video spot djeluje neiteresantno”, ocijenila je Ajvaz.

СДС срце (промотивни спот) – Вратимо Српску народу

Најтежа су времена од како је наш народ, заједно са СДС, створио Српску. Но, како је писао велики Андрић: "Док год има мрака, биће и сванућа". #СвиЋе #ВратимоСрпскуНароду

Gepostet von Вукота Говедарица – Vukota Govedarica am Montag, 10. September 2018

“Dijametralno suprotan koncept u video prezentaciji ima Srpska demokratska stranka. Iz profesionalne perspektive možemo konstatovati da je njihov video spot jedan od najboljih video spotova u ovogodišnjoj predizbornoj kampanji”, rekla je Ajvaz.

Smatra da je emotivna identifikacija s biračima postignuta kroz promociju socijalne problematike, ne samo društva Republike Srpske, nego i cjelokupnog bosanskohercegovačkog društva, s kojima se većina građana može poistovijetiti.

“Emotivni naboj pojačali su akteri video spota koji dijele njihove životne priče i probleme umjesto pretencioznih predizbornih obećanja i uobičajenih hvalospjeva o političkim dostignućima. Dramaturgiji video spota doprinijela je i upotreba crno-bijele tehnike za koju je poznato da bolje oslikava emotivna stanja”, ocijenila je Ajvaz.

Будућност под заставом Српске

Како је у Српској најбоље се види кад се сви окупимо!Свако има нешто своје, али кад станемо под заставу Српске сви смо један народ, једна држава и једна будућност!Будућност под заставом Српске!Од данас ћемо сваког дана тачно у подне да са вама дијелимо наше спотове. Прокоментаришите их, реците да ли су могли бити бољи, да ли нешто недостаје или има неког "вишка" 😉

Gepostet von SNSD – СНСД am Dienstag, 11. September 2018

Kako kaže profesorica Ajvaz, novac potrošen za reklamu Saveza nezavisnih socijaldemokrata je – uzalud potrošen.

“Dobra produkcija, ali spot podsjeća više na neku reklamu za supu iz vrećice nego na politički spot.  Video je predug, monoton i ako isključimo slogan ‘Pod zastavom Srpske’, koji je definitivno najbolji u ovoj kampanji, bez ijedne snažne političke poruke”, pojasnila je.

Kako je predsjednik Senad Šepić, kandidat za člana Predsjedništva BiH, počeo izbornu kampanju za izbora 2018. godine. Petak, 7. septembar- rodna kuća, familija, Cazin i početak izborne kampanje. #šepić2018 #poštenadržava

Gepostet von Nezavisni blok am Dienstag, 11. September 2018

Nezavisni blok je na Facebook stranici objavio video koji nije zvanični spot, ali se koristi u iste svrhe, te je iz istog razloga i uvršen.

“Iako je loša produkcija, spot ima jaku emotivnu poruku s kojom se birači mogu identificirati. U videspotu Šepić ističe vrijednosti do kojih mu je stalo i porodicu kao temeljnu vrijednost sakog društva i nešto najvrijednije što svaki čovjek ima”, ocijenila je Ajvaz.

Rekla je kako je Šepić prikazan u prirodnom okruženju, u društvu roditelja, te je akcentirano sve ono s čim se birači mogu poistovjetiti: dok ga roditelji ispraćaju, majka prosipa vodu za njim po starom bosanskom običaju, zatim, u džamiji dok klanja, razgovor i rukovanje se sa biračima, moli bolesnu i staru nanu da mu prouči dovu, u pozadini pjesma koja svakog ko voli ovu državu dira u srce itd.

“Ideja je odlična, samo zbog loše produkcije neki dijelovi videospota djeluju amaterski. Slogan Poštena država je odličan”, zaključuje ona.

(Ines Sandžaktarević)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Najnovije

Influenserka Adna Helić prenosila novac Edina Gačanina iz Dubaija pa svoj dio ulagala u salon ljepote

Influenserka Adna Helić koja je jučer puštena iz pritvora nakon što je dan ranije uhapšena zbog sumnje za organizovani...