Automatizovano vozilo sa sigurnosnim vozačem stiže u Bruxelles

14

Toyota Motor Europe objavila je da započinje probnu fazu automatizovane vožnje na javnim cestama u Europi. Nakon uspješnih simulacija i ispitivanja na zatvorenim stazama, Toyota sada izlaže svoje interno razvijene sisteme stvarnim gradskim uvjetima, i to u živom gradskom središtu Bruxellesa, gdje će jedan Lexus LS neprestano voziti nepromjenljivom rutom sljedećih 13 mjeseci.

“Toyotin krajnji cilj je potpuno izbjegavanje žrtava u saobraćajnim nesrećama. Zbog toga je ključno razumjeti ljudsko ponašanje kako bi sistem mogao odgovoriti na složenost i raznolikost stanovništva urbanog okruženja kao što je Bruxelles u kojoj žive građani 184 različite države. Nakon uspješnih ispitivanja na javnim cestama u Japanu i SAD, razumijevanju sistema sada dodajemo i europske uvjete”, kazao je Gerald Killmann, potpredsjednik za istraživanje i razvoj pri Toyota Motor Europe.

Sigurnost prije svega

Ovaj Lexus LS je vozilo iz redovne, serijske proizvodnje i vozit će na običnim, otvorenim cestama. Jedina razlika je paket senzora postavljen na krov, koji uključuje LIDAR, radare, kamere i sustav određivanja položaja velike preciznosti. U automobilu će se nalaziti sigurnosni vozač, koji može u bilo kojem trenutku intervenirati i zaobići upravljački sistem autonomnog vozila, te operator koji će nadgledati cijeli sistem.

Toyota izlazi s ovim automobilom na otvorene ceste nakon mjeseci temeljitih priprema vozila: provjere sistema autonomne vožnje, obuke vozača, analize rute i pregovora s vlastima radi dobivanja nužnih odobrenja.

Projekt L3Pilot

Ovo automatizovano vozilo će se koristiti i za prikupljanje podataka u sklopu Toyotinog učešća u europskom projektu L3Pilot, zajedno s 34 druga partnera, uključujući najveće proizvođače automobila, dobavljače u automobilskoj industriji, istraživačke institute i javna tijela. L3Pilot je četverogodišnji europski projekt pokrenut 2017. godine, a djelomično ga finansira Europska komisija.

Ovaj projekt priprema put za terenska ispitivanja sistema autonomne vožnje većih razmjera koja će obuhvaćati oko 1.000 vozača u 100 automobila, u 10 zemalja u Europi.