No, nastava se ipak, uz angažman učitelja, roditelja i učenika, može održati. U BiH to funkcioniše tako da učenici prate nastavu koja se emituje na javnim televizijskim servisima BHRT-u i RTRS-u, učitelji pojasne ukoliko nešto nije shvaćeno, nakon čega učenici rade zadaću koju dobiju od “učiteljica sa TV-a”. Kada završe zadaću šalju je svojim učiteljicama koje to pregledaju i ispravljaju.
Neki učitelji i nastavnici imaju mogućnost formiranja e-učionica uz pomoć Googleovog Classroma, Hangoutsa i videopoziva, međutim Bosna i Hercegovina nije dovoljno tehnološki razvijena, mnogi učenici, osim što nemaju telefone, nemaju dovoljno dobru internet konekciju za ovakvu nastavu.
Onima koji ne mogu ovako organizovati časove preostaje maštovitost i anketa na Viberu pomoću koje učenici potvrđuju da su prisutni.
Dodatni problem je dosadašnja neusklađenost plana i programa s onim koji se emituje, kao i gradivo koje je teško savladati na daljinu. Primjer je matematička oblast geometrija koju učitelji moraju iscrpno i slikovito objasniti, ne samo učenicima, nego i roditeljima, jer dijete nije u mogućnosti shvatiti samo na osnovu nacrtanog primjera. Tako nerijetko naši prosvjetni radnici putem Viber aplikacije šalju fotografije kvadrata, kocke i na najbolji mogući način objašnjavaju šta su to strane, suprotne strane, tjemena, ivice.
Iako učenici jesu disciplinovani, prisustvuju nastavi, rade domaće zadatke, ovakav rad je stresan i naporan. Mnogi će vam prosvjetni radnici reći da je “živa riječ ipak živa riječ”, to nam je potvrdila i učiteljica s kojom smo razgovarali. Ona nam je objasnila i da cijelu situaciju u vezi s improvizovanjem nastave dodatno otežava stres zbog epidemiološkog stanja u državi. Na kraju radnog dana u kojem ocjenjuju, uče i vaspitavaju đake, prosvjetni radnici ipak imaju porodicu i prijatelje za koje brinu, pogotovo u doba kada se svijetom širi virus za koji ne postoji vakcina, ni lijek.
Sasvim je sigurno da je pandemija otežala život učenicima, roditeljima i učiteljima koji su nerijetko i roditelji pa sve ono što roditelji njihovih đaka moraju da rade, učitelji moraju i sa svojom djecom. No iz ovoga prosvjeta može izvući i neke dobre ideje kao što su e-učionice, kreativan prikaz gradiva i strpljenje koje bi svakako trebalo da postoji.