Crnogorski aerodromi: Za manje od godinu 2,2 miliona putnika

8
Foto: AA

Crna Gora je sve privlačnija turistička i poslovna destinacija za turiste i biznismene širom svijeta, a veliku ulogu u tome imaju aerodromi u Podgorici i Tivtu, koji konstantno bilježe povećanje prometa putnika i aviona. Kroz ova dva aerodroma za prvih deset mjeseci ove godine prošlo je 2.264. 657 putnika, 253 hiljade više nego u istom periodu prošle godine, javlja Anadolu Agency (AA).

U ovom trenutku, preko Aerodroma Podgorica, Crna Gora je povezana sa više od 40 destinacija, dok se sa Aerodroma Tivat saobraća ka više od 45 destinacija.

Prema riječima Milice Babić, savjetnice za odnose sa javnošću u Aerodromima Crne Gore, posljednjih godina raste broj novootvorenih linija ka državama Zapadne Evrope, dok najviše putnika dolazi sa ruskog tržišta.

„Od 1. januara do 31. oktobra ove godine kroz oba crnogorska aerodroma prošlo je 2.264.657 putnika, 253 hiljade više nego u istom periodu prošle godine. Na Aerodromu Podgorica opsluženo je 1.066.341 putnika, a na Aerodromu Tivat 1.198.316 putnika. Najviše putnika stiglo je sa ruskog tržišta, a potom i sa tržišta Srbije“, kazala je Babić.

Ona napominje da se u posljednje dvije godine bilježi rast prometa putnika sa tržišta Zapadne Evrope, naročito Velike Britanije, i to iz Londona, Mančestera i Birmingena. Na povećanje broja opsluženih putnika značajno je uticao i dolazak niskobudžetnih aviokompanija na crnogorsko tržište. Na taj način, po vrlo povoljnim cijenama, koje se kreću u rasponu od deset do stotinu eura, turisti iz Milana, Minhena, Berlina, Štutgarta, Štokholma, Londona, Mančestera, Budimpešte i Varšave imaju priliku da posjete Crnu Goru.

Takođe, ovo je i prilika da crnogorski građani putuju u ove gradove Evrope.

Rade Ratković, dekan Fakulteta za biznis i turizam iz Budve, kaže u izjavi za AA da će povratkom Crne Gore kao turističke destinacije na zapadnoevropska tržišta, broj putnika na aerodromima u Crnoj Gori samo da raste.

„U tom smislu, treba očekivati da se ponovo počnu vraćati čarteri. Tu su i niskobudžetne kompanije, naravno“, ističe Ratković.