Izet Bozalija: “Kupujmo domaće” mora postati državni projekat

36

Fabrika dobrih vijesti vam donosi intervju sa Izetom Bozalijom, direktorom Hoše komerca, domaćeg trgovačkog lanca sa najdužom tradicijom u Bosni i Hercegovini.

Prva Hoše trgovina otvorena je 1979. godine kao dio porodičnog biznisa, a deset godina kasnije 1989. osnovana je firma Hoše komerc d.o.o. u Sarajevu. Hoše komerc posjeduje lanac od 9 prodavnica, i sve su na području Kantona Sarajevo. Osnovna djelatnost kompanije je trgovina na malo i veliko prehrambenih i neprehrambenih proizvoda, zatim, slastičarstvo, pakeraj i pržionica kafe, kao i distribucija proizvoda. U okviru segmenta trgovine, Hoše komerc posjeduje razvijenu maloprodaju sa brendom Hoše komerc trgovina, i veleprodaju, odnosno distribuciju drugih brendova, kao što je Meggle. U proizvodnom segmentu poslovanja kompanija razvija liniju proizvoda pod brendovima Bony i Merka, a tvornica slastica je jedna od najsavremenijih u regiji.

Iza Vas je, sudeći po rezultatima koje ste postigli, još jedna uspješna poslovna godina, po čemu ćete je pamtiti?

Prošlu godinu ćemo pamtiti po zaista odličnim rezultatima koje smo svi zajedno postigli. Neto prihodi kompanije povećani su za 4,92 posto. Također, broj zaposlenih je sa 227 koliko smo imali na kraju 2018., povećan za 7,9 posto na 245 radnika sa koliko smo završili 2019. godinu. Istovremeno našu zaradu smo reinvestirali u infrastrukturu i tehnološki razvoj kompanije, a otvoren je i novi savremeni market u sarajevskom naselju Butmir. Pokrenuta je tvornica slastica sa novim proizvodima što je sa značajnih 10 posto uticalo na ukupne prihode kompanije. Rasli smo po svim segmentima, kako u maloprodaji, tako i u veleprodaji, i u proizvodnji. Istovremeno, stvoreni su uvjeti za dalji rast, i nastavak uspješnog poslovanja, pogotovo u sektoru proizvodnje.

Kako objašnjavate ove rezultate?

Na tržištu smo prepoznati kao domaći lanac marketa sa širokom ponudom i izvrsnim odnosom cijene i kvaliteta. U tom smislu mi već godinama ulažemo ogroman trud i znanje. Dalje, ostali smo dosljedni poslovnom konceptu koji se temelji na ideji ‘kupujmo domaće’. Dajemo svima jednake šanse na polici i pri tome vodimo računa da domaći brendovi dobiju mjesto koje zaslužuju.

Kako ponoviti uspjeh Hoše komerca iz prošle, odnosno šta će biti u fokusu 2020. godine?

Radit ćemo dalje na jačanju naše ukupne ponude u svim segmentima poslovanja. Nastojat ćemo zadržati naše tržišne udjele u maloprodaji i veleprodaji. U segementu proizvodnje idemo sa daljim proširenjem kapaciteta, jer su se Tvornica slastica sa njenim Bony programom, i kvalitet koji isporučujemo pokazali kao šansa za dalji razvoj.

U posljednjih nekoliko godina Hoše komerc posebnu pažnju pridaje svom marketinškom nastupu. Jeste li zadovoljni pozicijom koju ste stekli na tržištu u tom smislu?

Posebno bih istakao naše ulaganje u marketing koje je i ove godine došlo do punog izražaja. Hoše komerc je uistinu postalo za mnoge naše kupce «mjesto koje se voli». Protekle 2019. proveden je čitav niz promotivnih aktivnosti, a sve pod motom «40 godina zajedno, Hoše komerc mjesto koje volim». Povodom jubileja četiri decenije uspješnog postojanja i rada najstarijeg bosanskohercegovačkog tržnog lanca, organizirali smo i veliku nagradnu igru. Tokom praznika i značajnih datuma iz naše povijesti građanima je podijeljeno na hiljade različitih prigodnih poklona, slastica i proizvoda Hoše komerca i domaćih kompanija. Pokrenuta je mobilna aplikacija Hoše marketa, a vjernim kupcima podijeljena je i luksuzno opremljena zbirka slatkih i slanih recepata.

Posebno je zanimljiv Vaš projekat podrške domaćim kvalitetnim brendovima “BH. korpa”.

“BH. korpa” je jedinstven i u tom smislu originalan projekat podrške domaćoj industriji, i zbog toga smo veoma ponosni. “BH. korpu” smo pokrenuli prije gotovo tri godine, a sve u cilju dodatnog promoviranja domaćih brendova i proizvoda. Svake dvije sedmice, 365 dana u godini, kroz “BH. korpu” nudimo po 5 različitih artikala domaćih proizvođača po posebno sniženim cijenama. Do sada je oko 50 domaćih kompanija prepoznalo prednosti projekta, a kroz «BH. korpu» Hoše marketa prošlo je oko 400 proizvoda, sa povećanjem indexa prodaje i do 100 posto. Zahvalio bih se kupcima, partnerima i zaposlenima bez kojih ovakav uspjeh ne bi bio moguć.

Kao jedan od najvažnijih zagovornika ideje “kupujmo domaće”, šta mislite zašto je ona važna i kako je moguće unaprijediti tu ideju?

Ekonomski patriotizam, pa tako i ideja “kupujmo domaće” je temelj svake ekonomije. Bez nje nema razvoja, nema investicija, zapošljavanja, povećanja plaća i punjenja budžeta. Ako Hoše komerc daje prednost domaćem, i u tome istrajava, mi tada razvijamo domaće dobavljače, oni rastu zajedno s nama. Svi zajedno jačamo naše konkurentske sposobnosti, povećavamo produktivnost i standard naših zaposlenih, ali i omogućavamo veća izdvajanja za penzije, zdravstvo, školstvo i državnu infrastrukturu. Svi mi dalje reinvestiramo u naše kompanije, a na primjeru Hoše marketa se vidi da dobit koju ostvarimo ulažemo u povećanje standarda i uvjeta rada zaposlenih, nove proizvodne i uslužne kapacitete. Tako nastaju sigurna i produktivna radna mjesta. Tako jačamo našu privredu i državu u cjelini. Zato je važno da svi zajedno učinimo dodatne napore da ova ideja zaživi u svom punom kapacitetu. To znači da trgovci i proizvođači još bolje sarađuju, potrošači da još više vole svoje domaće kvalitetne proizode, a država da bude prva u svemu i da preuzme liderstvo u ovoj kampanji. Od ovoga svi živimo, i bilo bi logično da počnemo svi za nju da živimo. Ovo je tema sa kojom bi trebali započinjati i završavati svaki sastanak, sjednice u parlamentima, informativne emisije i diskusije. Kupujmo domaće mora postati državni projekat.

(akta.ba)