Jusko: Brza cesta Sarajevo – Beograd košta preko tri milijarde eura

19
Foto: n1

Ministar saobraćaja i komunikacija BiH Ismir Jusko za N1 je govorio o jučerašnjem susretu s turskim predsjednikom Recepom Tayyipom Erdoanom i delegacijom ove zemlje, te pregovorima za izgradnju brze ceste Sarajevo-Beograd. Najavio je skoru posjetu Turskoj.

Jusko je za N1 otkrio kako na jučerašnjem sastanku delegacija BiH i Turske nije bilo dovoljno vremena da se otvore sva pitanja u vezi izgradnje brze ceste Sarajevo-Beograd, jer, kako je kazao, na tom sastanku su bila prisutna dva predsjednika pa se razgovaralo o mnogim drugim stvarima.

“Od momenta kada je prvi put turska delegacija došla u BiH, ja sam to više puta istakao, dali smo 8 GB pisanih materijala turskoj delegaciji. Uspjeli smo prikupiti i dostaviti informacije i oni su jučer napravili studiju izvodivosti. Nismo imali vremena da otvorim sve teme. Ono što je mene najviše zanimalo to je finansijska konstrukcija ovog projekat. U 10 minuta sastanka, koliko smo imali, mogli smo samo saznati da put prema Višegradu nema frenkvenciju vozila koja bi zadovoljavala tzv. BOT sistem (uzmi, izgradi, koristi i vrati). Jučer sam prvi put saznao da po tim standardima nekih 50.000 vozila na dnevnoj bazi treba da bude frekvencija vozila na određenoj dionici, da bi se taj sistem ispoštovao. Ja sam nekoliko puta istakao da ne znam koliko dionica sa takvom frekvencijom postoji na prostoru bivše Jugoslavije”, kazao je ministar za N1.

Jusko je dodao kako će nastojati da što prije zakaže sastanak sa turskom kolegom, ministrom Arslanom, kako bi dobio informacije o finansijskoj konstrukciji ovog projekta.

“Da dobijemo tačne, precizne informacije o načinu finansiranja jedne i druge dionice. Kakav kredit, po kojim uslovima, na koliko godina, s kojim grejs periodom – to su sve pitanja koja želim da postavim i naravno dole neću otići sam, povest ću ljude koji itekako dobro poznaju oblast tendera, nabavki, kredita – da dobijem informacije koje želim i da ih ovdje predočim javnosti”, otkrio je Jusko.

U razgovoru za N1 naglasio je kako u javnosti postoji zabuna da li se gradi brza cesta ili autoput. Jusko je pojasnio da obje dionice, preko Tuzle i Višegrada, bit će brze ceste jer frekvencija vozila ne prelazi preko 10.000 automobila. Kazao je i da bi projekat trebao koštati preko 3 milijarde eura.

“Nešto više od tri milijarde eura, pogotovo ovaj dio od Sarajeva do Višegrada. Izuzetno je zahtjevan teren, ima dosta mostova, dosta tunela i Erdogan je kazao da razumije zašto to toliko iznosi jer ga podsjeća na kraj iz kojeg je došao. Kada kažemo nešto više od 3 milijarde eura govorimo o oba pravca, i prema Tuzli i prema Višegradu. Kada imate količinu vozila koja ne pralazi 10.000 znači radi se isključivo o brzoj cesti, pa se postavilo pitanje da li negdje može ići magistrala. To znači išle bi negdje dvije trake, a na drugim dijelovima bi išla jedna traka. Po ovom pitanju tražili su moj stav i ja se želim voditi stavom od struke – možda bi jedna traka bila inicijalno jeftinija, ali odgovorno tvrdim da bi nas dugoročno to itekako skupo koštalo jer bi došli u situaciju da imamo magistralu koja bi trebala prerasti u brzu cestu, a mi nismo to uradili kada smo mogli”, zaključio je ministra u razgovru za N1.