Memminger Roadster: Buba sa sportskim srcem

456

Nova Volkswagenova “buba” nikada nije dostigla slavu originalnog modela, ali zato stara i dalje inspiriše automobilske entuzijaste.

Vijest da Volkswagen planira da ugasi model “New Beetle”, koji tokom 20 godina i dvije generacije nije uspio da se približi kultnom statusu koji posjeduje originalna “buba”, nije previše uznemirila ljubitelje automobila.

Restauracija

Sa druge strane, uprkos tome što se odavno više ne proizvodi, stara “buba” i dalje budi nostalgiju kod brojnih generacija automobilskih entuzijasta.

Neki od njih, kao što je Georg Meming, profesionalno su se posvetili restauraciji ovih automobila i vraćaju sjaj starim, zapuštenim “bubama”.

Osnivač firme “Memminger”, Memnig je počeo da obnavlja originalne “bube” 1992.

Radeći godinama na restauraciji starih vozila, dobio je inspiraciju da iskoristi originalni dizajn kultnog njemačkog automobila kako bi napravio potpuno novi roudster, u retro stilu.

Tako je nastao “Memminger Roadster 2.7”, automobil koji je zadržao stilske karakteristike “bube” iz 1970-tih, ali sa sportskim srcem.

Oznaka “2.7” u Roadsteru odnosi se na vodeno hlađeni, četvorocilindarski 2.7 litarski “bokser” motor koji isporučuje 210 ks (156 kW) i 247 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Za razliku od “nove bube”, kod koje se motor nalazi napred, u ovom automobilu on je pomjeren pozadi. Ali ne potpuno, kao kod originalne “bube”, već je postavljen centralno, iza sjedišta. Pogonska jedinica uparena je sa petobrzinskim manuelnim mjenjačem.

Iako Memminger nije objavio podatke i performansama roudstera, pretpostavlja se da je automobil u stanju da postigne najmanje 200 km/h.

Kočnice su pozajmljene od klasičnog Porschea 911, a “Memminger Roadster 2.7” ima i ojačano vješanje, 18 inčne alu felge, a proizvođač tvrdi da je auto težak svega 800 kg.

S obzirom da je vozilo otpočetka koncipirano u retro stilu, kako u dizajnerskom , tako i u mehaničkom smislu, nema previše elektronike i modernih sadržaja.

U ovom automobilu nećete naći savremeni multimedijalni sistem sa ekranom osjetljivim na dodir ili digitalnu instrument tablu, već samo klasične analogne satove – brzinomjer, obrtomjer, mjerač temperature rashladne tečnosti i pokazivač pritiska ulja u motoru.

Sve je podređeno uživanju u vožnji i ništa vam ne skreće pažnju sa puta.

Za sada koncept, ali…

Iako je spoljašnjost inspirisana “bubom”, automobil ima nešto drugačije proporcije. Produženo je međuosovinsko rastojanje kako bi se smjestio motor, a vozilo je i šire od originalnog Volkswagena.

Iza sjedišta su sakriveni zaštitni rol-bar elementi u slučaju prevrtanja, a zadnji spojler upotpunjuje sportski izgled automobila.

Roadster 2.7 je za sada samo koncept, a u firmi Memminger kažu da, ako bude dovoljno zainteresovanih, planiraju da izrade malu seriju od 20 jedinica.

O tome koliko bi auto koštao nije bilo riječi, ali ako se zna da Memminger za restaurisane stare “buba” dobija petocifrene sume u eurima, zbog svojih karakteristika i ekskluzivnosti roudster bi mogao da ima i šestocifrenu cijenu.

B92

Vezani članci

Volkswagen mijenja logo Prepoznatljivi logo Volkswagena uskoro će promijeniti izgled. Tako, izgleda da je jednom od najprepoznatljivijih logoa u auto-industriji došao kraj. ...
Prevent sprema tužbu protiv Volkswagena “teš... Nakon što je spor zbog otkazanih ugovora eskalirao, Prevent priprema tužbu protiv Volkwagena vrijednu milijarde, izvijestio je "Süddeutsche Zeitung" u...
Bio je statusni simbol Jugoslavije i auto iz snova... Pri pomisli na domaću autoindustriju, ako je tako možemo zvati, većina će pomisliti na fiću, a ostatak će glasove podijeliti između jugića i stojadina...
Ovo su finalisti izbora za najbolji automobil na s... Objavljena je lista 10 finalista ovogodišnjeg izbora za "Najbolji svjetski automobil" (World Car of the Year), a ime pobjednika biće saopšteno u april...