Vlasti su za godinu dana primjene novog Pravilnika o ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila u Federaciji BIH nezakonito naplatile 19.400.000 maraka. Nadležni šute o milionima maraka koje su naplatili od vozača a još nisu ni blizu kreiranja novih ili vraćanja starih cijena eko-testa.
Ministarstvo komunikacija i prometa BIH prošle godine je sastavilo radnu grupu koja je u aprilu 2017. godine, trebala kreirati prijedlog novih cijena tehničkog pregleda vozila te usvojiti novi cjenovnik do juna ili jula. Ništa od toga se nije desilo, a iz ovoga Ministarstva odgovaraju da usvajanje novog Pravilnika usporava Federalno ministarstvo prometa i komunikacija.
“Radni materijal radna grupa je donekle pripremila i poslala mišljenja. Trenutno još uvijek nismo dobili odgovor odnosno mišljenje Federalnog ministarstva prometa i komunikacija i očekujemo u narednom periodu da će se nastaviti aktivnosti kako bi se na jednom tehničkom nivou utvrdile izmjene ovoga pravilnika.“, pojašnjava Dario Bušić iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH.
Mandat radne grupe je utvrditi izmjene Pravilnika o tehničkim pregledima vozila a hoće li cijene eko-testa biti promijenjene, za sada se još nezna, naglasio je Bušić. Ističe kako je cjenovnik eko-testa vozila propisan Pravilnikom o ispitinjavanju ispušnih plinova motornih vozila u stanicama za tehnički pregled.
“Ovaj pravilnik je na federalnom nivou objavljen pozivajući se na zakon o cestovnom prevozu Federacije. Znači kojina Federalnom nivou definira obavljanje djelatnosti prevoza odnosno vozila koja služe za obavljanje privredne djelatnosti.“, ističe Bušić
Međutim, Pravilnikom o tehničkim pregledima u BIH propisana je jedinstvena cijena usluga tehničkog pregleda pa i usluge eko-testa kojeg bi vozači trebali plaćati pet KM. U jednoj od stanica za tehnički pregled vozila u Bihaću provjerili smo koliko vozačima naplaćuju eko-test, piše krajina.ba.
Prema federalnom pravilniku o ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila, koji se primjenjuje od početka prošle godine, a propisalo ga je Federalno ministarstvo prometa i komunikacija, cijene eko – testa su, umjesto dotadašnjih pet maraka, povećane na 22, 32 i 36 maraka, ovisno o vrsti motora.
Stanice tehničkih pregleda su uz to dobile i dodatni softverski program u koji se unose rezultati mjerenja, te u kojemu se sačinjava zapisnik o ispitivanju ispušnih plinova koji se prilaže uz predmet tehničkog pregleda.
Brojni su propisi državnog i entitetskog nivoa koje stanice tehničkih pregleda moraju poštivati, pa je tako i pomenuti Pravilnik samo još jedan u nizu akata koje su propisale nadležne entitetske institucije i kao takav se mora ispoštovati.