Nezavisni blok: Pričom o autocesti Beograd – Sarajevo vlast skreće pažnju sa problema na Koridoru 5c

120

Nezavisni blok izdao je saopćenje za javnost u kojem navodi kako je nedavni sastanak između Erdogana, Vućića i Izetbegovića u Turskoj i priča o nekoliko trasa autoputa Sarajevo – Beograd ništa drugo nego obmana javnosti i skretanje pažnje sa stvarnih problema na Koridoru Vc.

– Stručni savjet Nezavisnog bloka, u kojem su eminentni stručnjaci za ovu oblast, u potpunosti izražava svoje neslaganje i demantuje priče koje su u suštini samo puka obećanja u izbornoj godini. Nužno je informisati javnost da ne postoje planovi, analize, računice, procjene, odnosno ništa valjano što bi se moglo prezentirati kao činjenica i argument za ekonomsku opravdanost izgradnje autoceste bilo kojim koridorom od Sarajeva do Beograda. Jednostavno, od kada je ovakva struktura vlasti, pažnja se želi skrenuti sa problema koji su nastali na realizaciji poslova na izgradnji – vitalnog koridora za našu državu – Koridora Vc, stoji u saopćenju.

Dalje se navodi da svi vidimo apsolutni zastoj sa radovima na ovome koridoru iako su svi nivoi vlasti donijeli odluku o strateškom projektu za BiH koji našu državu treba da poveže sa Zapadnom Evropom, Srednjom, pa i dijelom Istočnom Evropom i na Jugu sa budućom Jadransko-jonskom autocestom koja je planirana kroz Hrvatsku do Grčke i povezivanja sa lukom Ploče gdje bi se trebao odvijati značajan teretni transport na svim pravcima.

– Osnovni uslov za ulaganje u infrastrukturni projekat kao što je autocesta jest ekonomska opravdanost, gdje investitor – u našem slučaju država Bosna i Hercegovina – ulaže sredstva koja će se vratiti nakon nekog planskog perioda kroz naplatu putarina i putem ostalih prihoda. Broj vozila tzv. PGDS (prosječni godišnji saobraćaj po danu) koji nakon izgradnje treba da bude oko 12-13 hiljada i više u nekom presjeku jeste ključni faktor za prihode koji se mogu ostvariti. Imajući u vidu da je prosječna cijena na prethodnim dionicama iznosila 20-30 miliona eura po kilometru, i činjenici da je sada prosjek vozila po jednom danu na pravcima o kojima se razgovara od 1.000 do 2.000 vozila, nije teško zaključiti da se nameće zaključak da je priča o izgradnji autoceste Sarajevo – Beograd izmišljena, odnosno da je treba pokrijepiti izradom studijske dokumentacije, provođenjem planske dokumentacije za što je prema procjeni potrebno dvije-tri godine rada. Ova priča je izmišljena od aktuelnih političkih lidera, sa namjerom da se skrene pažnja i obmane javnost sa stvarnih problema na izgradnji Koridora Vc, navode iz Nezavisnog bloka, te se pitaju zašto se ne ulože svi napori da se riješi dionica oko Počitelja, gdje se već treću godinu provodi postupak za dodjelu dionice u duzini od 10-tak kilometara, iako su već davno odobrena sredstva kreditora.

– Ova vlast opstrukcijama i obmanama želi zadržati postojeće stanje u izgradnji najvažnijeg infrastrukturnog projekta, što je pogubno za Bosnu i Hercegovinu. Samo poštenim odnosom prema državi, argumentiranom pričom o svim problemima koje imamo u društvu, samo sa konkretnim rješenjima koji će pomoći da se stvari promjene na bolje za svakog pojedinca, a sa što manje priče o političkim pitanjima, ova zemlja ima šansu da postane dio modernih demokratskih društava na čemu će Nezavisni blok insistirati, stoji na kraju saopćenja.