Kinezi grade: Evropska komisija još odlučuje o visini Pelješkog mosta

Preporučujemo

Most Pelješac s pristupnim cestama gradit će kineska kompanija China Road and Bridge Corporation, piše Jutarnji list.

Odluka o izboru izvođača treba biti donesena 120 dana od otvaranja ponuda.

- -

Osim kineske kompanije, ponude su dali austrijski Strabag te zajednica ponuđača koju čine talijanski Astaldi i turski IC Ictas Ansaat. Kineska ponuda je daleko najjeftinija i iznosi 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, Astaldijeva je ponuda teška 2,5 milijardi kuna, a ponuda Strabaga iznosi 2,6 milijardi kuna.

Iako, formalno, odluku o izvođaču donosi Uprava Hrvatskih cesta, u ovom je slučaju sve u rukama premijera Andreja Plenkovića i ministra prometa Olega Butkovića. U Hrvatskim cestama, odluka o dodjeli posla kineskoj kompaniji napisana je još prije nekoliko sedmica, ali se čekalo zeleno svjetlo premijera.

Prema dostupnim informacijama, nekoliko je elemenata utjecalo na odgađanje donošenja odluke. Prije svega, čekao se barem neslužbeni stav Evropske komisije o mogućnosti da posao gradnje mosta koji se sufinancira evropskim novcem dobije kineska kompanija.

Jutarnji list piše da je uvijek bila prijetnja Bakira Izetbegovića i Stranke demokratske akcije da će najprije preko Parlamenta BiH te u Bruxellesu izlobirati odgodu gradnje mosta zbog neriješenog graničnog pitanja.

- -

“U BiH je Hrvatima glavni saveznik Milorad Dodik, koji je Zagrebu poručio da ima pravo na gradnju Pelješkog mosta i da će njegovi zastupnici biti na strani HDZ-a u Domu naroda, gornjem domu Parlamenta Bosne i Hercegovine, čime bi se blokiralo donošenje odluke o protivljenju gradnji Pelješkog mosta kao zajedničkog stajališta Parlamentarne skupštine BiH, koju čine dva doma”, navodi Jutarnji.

“Uvjet za podršku je što brža realizacija gradnje mosta preko Save kod Nove Gradiške. Kad mu je to obećano, Dodik je održao svoje obećanje”, navodi se.

“Izetbegović je pokušao lobirati unutar Evropske komisije da do daljnjega odgodi odluku o sufinanciranju gradnje mosta, ali im to nije uspjelo. Kako neslužbeno se saznaje, visina mosta koju je kao temu nametnula Bosna i Hercegovina, također je jedno od pitanja koje se još usuglašava s Evropskom komisijom”, kaže Jutarnji list.

U konačnici kod premijera na stolu su ostale samo dvije opcije: ili će se gradnja mosta dati kineskoj kompaniji ili će se konkurs poništiti uz obrazloženje da sve ponude daleko premašuju procijenjenu vrijednost nabave. Eventualno poništenje konkursa donijelo bi nesagledive političke posljedice za Vladu jer bi dovelo u pitanje njezinu vjerodostojnost.

Sagovornici ovog lista smatraju da bi u konačnici ugovor o gradnji mogao biti potpisan u roku od mjesec dana te da bi gradnja mogla početi na proljeće. Iako je predviđeni rok za gradnju mosta četiri godine, u kineskoj ponudi stoji da su oni spremni most sagraditi pola godine ranije.

Najnovije

Ročište optuženicima Dodiku i Lukiću ponovo odgođeno, ovaj put za 17. april

Nastavak suđenja predsjedniku bosanskohercegovačkog entiteta Republika Srpska Miloradu Dodiku i vršiocu dužnosti direktora Službenog glasnika RS-a Milošu Lukiću pred...