Pročitajte koliko plaćate putarinu iz Banja Luke do Sarajeva

Preporučujemo

Narodna skupština Republike Srpske usvojila je juče po hitnom postupku odluku o prihvatanju zaduženja Republike Srpske prema Evropskoj investicionoj banci za dodatno finansiranje po projektu izgradnje autoputa Banja Luka – Doboj u iznosu od 47 miliona eura, radi obezbjeđenja dodatnih sredstava potrbnih za završetak izgradnje tog autoputa.

Usvojen je zaključak, koji su predložili poslanici skupštinske većine, prema kojem se zadužuje Vlada Srpske da u roku ne dužem od 30 dana obavijesti Narodnu skupštinu o visini iznosa vlastitih sredstava koje su “Autoputevi Republike Srpske” uložili u projekat izgradnje autoputa Banja Luka – Doboj sa prikazivanjem svih troškova uloženih sredstava.

- -

PDP je ranije objavio kako je cijena po kilometru ovog autoputa veća za sedam miliona maraka, odnosno da je ukupan projekat skuplji za 75 posto.

Oni su naveli da je Vlada Republike Srpske povećala cijenu izgradnje autoputa Banjaluka – Doboj za 503 miliona maraka tako da ukupni troškovi sada iznose milijardu i 173 miliona maraka, umjesto planiranih 670 miliona.

PDP je objavio zanimljiv dokument o tome kako se povećavala cijena pomenutog autoputa

“Cijena koštanja autoputa Banja Luka – Doboj na osnovu odluke iz marta 2012. godine usvojene u Narodnoj skupštini RS je bila 670 miliona KM ili po kilometru 9,3 miliona KM.

- -

Cijena koštanja autoputa Banja Luka – Doboj na osnovu Odluke o dodatnom zaduženju koja je dostavljena u institucije BiH na ratfifikaciju iznosi 1,17 milijarde KM ili po kilometru 16,3 miliona KM.

Odluka o dodatnom zaduženju za autoput Banja Luka – Doboj koja je  dostavljena u Narodnu skupštinu Republike Srpske prije nekoliko dana je potpuno prazna po pitanju ukupne cijene koštanja autoputa Banjaluka – Doboj” navodi se u dokumentu koji na svom web sajtu objavio PDP.

Portal Buka podsjeća kako su od budućeg autoputa 9. januar (Banja Luka-Doboj ) otvorene dvije dionice – ona od mahovljanske petlje kod Banja Luke pa sve do mjesta Drugovići u dužini od deset kilometara, te dionica od Prnjavora do Rudanke kod Doboja dužine oko 36 kilometara.

Tada je objavljeno kako je vrijednost za izgradnju dionice Prnjavor-Doboj iznositi 180 miliona eura, a od Prnjavora do Mahovljana 158 miliona eura.

Na Narodnoj skupštini RS se raspravljalo i o isplativosti čitavog projekta, s obzirom da dosadašnja iskustva pokazuju kako naši autoputevi zjape prazni te da su oni potpuno neisplativi.

Ono što vozače u BiH zanima najviše jeste koliko oni plaćaju za pomenuti autoput.

Evo kako zasad ide računica: Na izlasku iz Banja Luke plaća se na naplatnim kućicama “Jakupovci” 2,5 KM. Ovaj iznos vrijedi sve do Rudanke, odnosno kraja autoputa, kada morate izdvojiti još 4 KM. Ukoliko se odlučite da nastavite putovanje prema Sarajevu, u putničkom vozilu platićete relaciju Zenica jug -Sarajevo sjever 6 KM. Dakle zasad putarine u jednom pravcu iz Banjaluke prema Sarajevu koštaju 12,5KM.

Obzirom da nije kompletirana dionica od Banja Luke do Doboja, da nedostaje “potez” između Drugovića i Prnjavora, pretpostavlja se da će cijena puta od Banja Luke do Doboja biti veća nego što je sad.

 

Najnovije

Na tržištu BiH: Toksini pronađeni u raženom brašnu porijeklom iz Litve

Agencija za sigurnost hrane Bosne i Hercegovine je putem Sistema brzog uzbunjivanja za hranu i hranu za životinje obaviještena...