Putnička vozila na bh. cestama u prosjeku starija od 17 godina, autobusi još stariji

67

U BiH je potrebno obavljati što više vanrednih pregleda vozila, jer je prosjek starosti motornih vozila 17,3, dok su teretna vozila i autobusi u prosjeku stari 19 godina, između ostalog je poručeno tokom današnje edukacije za instruktore vožnje i članove komisija za polaganje vozačkih ispita.

Organizacija seminara koji je i zakonska obaveza kantonalnog Ministarstva obrazovanja povjerena je zeničkom Institutu za privredni inžinjering.

– Smatramo da ćemo današnjom edukcijom u kojoj učestvuje skoro 200 instruktora vožnje i članova komisija za polaganje vozačkog ispita podići svijest kandidata, budućih vozača, o važnosti bezbjednosti u saobraćaju, – kaže Fuad Klisura, direktor Instituta za privredni inžinjering, koji je govorio o temi vjerodostojnost vozila, piše Zenicainfo.

– Prosječna starost putničkih motornih vozila je 17,3 godina, a autobusa čak 19 godina. To znači da nam je javni saobraćaj izuzetno loš, a još žalosniji je podatak koji ukazuje na jako nerazvijenu privredu – prosječna starost teretnih vozila je također 19 godina.

Zadnjih desetak godina se nastoje napraviti pomaci u tom smislu, ali ni uvođenje obaveze uvoza vozila sa euro4 standarom, nije pomoglo, – kaže Klisura dodajući da se u našu državu godišnje uveze tek oko 9.000 novih vozila, ali da je u susjednom entitetu odličan propis da se učeničke ekskurzije ne smiju obavljati sa autobusima starijim od 12 godina. Zato je potrebno obavljati što više vanrednih pregleda vozila, – smatra stručni saradnik za stanice tehničkog pregleda, Semir Selimović, jedan od predavača na današnjem seminaru.

– U metodologiji procjene grešaka kandidata prilikom polaganja vozačkog ispita najvažnije je maksimalno objektivizirati procjenu, – ističe Alen Begović, predsjednik komisije za praktično polaganje ispita u Zenici, ističući da od 80-ak najčešćih grešaka, kandidati uglavnom prave slijedeće: postupanje suprotno znaku izričite naredbe, pogrešno prestrojavanje, pogrešno parkiranje, nekorištenje pokazivača pravca i ogledala.

Upravo je ova tema edukacije bila i najkorisnija, mišljenja je Kemal Omerdić, predsjednik Udruženja instruktora vožnje, koji ističe da su ove godine prvi put u Ministarstvu obrazovanja uvažili njihove prijedloge o temama koje žele čuti instruktori vožnje, te da su na tome zahvalni ministru Mensuru Sinanoviću.

O brzini vozila i alkoholoziranosti vozača kao sigurnosnom apsektu u saobraćaju govorili su predavač Muhamed Barut i policijski komesar Semir Šut. Šta ćemo od međunarodnih propisa u upravljanju brzinom morati preuzeti od 2020. godine, kada su automobili nove tehnologije u pitanju, pitali smo.

– Dvije nove tehnologije koje će morati imati novi automobili su: inteligentni asistent brzine, koji će kontrolirati brzinu vozila i automatsko kočenje, koje će u slučaju nužde – jer vozač ne reagira automatski zaustaviti vozilo, – kazao nam je Muhamed Barut.

Polaznike edukacije pozdravio je policijski komesar Semir Šut istaknuvši da bez podizanja svijesti od vrtićkog uzrasta do obuke kandidata za upravljanje motornim vozilima neće biti mnogo efekta na poboljšanju bezbjednosti u saobraćaju.

Edukacija instruktora i članova komisija je zakonski obavezna i u nadležnosti je kantonalnog ministarstva obrazovanja.