Semir Efendić: Vrijeme je da se konačno ponudi vizija i promijeni stanje zbog kojeg ljudi mrze politiku

755
Kantonalni odbor Stranke demokratske akcije (SDA) Sarajevo sutra bi trebao dobiti novog predsjednika. Na ovoj funkciji je trenutno Asim Sarajlić, a kandidati za novog predsjednika KO SDA su Semir Efendić i Fikret Prevljak.

S Efendićem, aktuelnim načelnikom sarajevske Općine Novi Grad, razgovarali smo o motivima zbog kojih je ušao u ovu utrku, zatim o situaciji u SDA, pojedinim bitkama i čistkama u stranci, kao i o smjeni Vlade KS.

Jedan ste od dvojice kandidata za prvog čovjeka SDA u KS. Koliko je ta funkcija važna u strukturi stranke? Konkretno zašto se ovoliko dugo čekalo na taj izbor?

Sarajevo je glavni grad države, a Kanton Sarajevo je politički, ekonomski, kulturni, obrazovni, naučni, zdravstveni i razvojni centar BiH, tako da je logično da i Kantonalni odbor SDA Sarajevo ima zapažen status u strukturi SDA. Što se tiče rokova za provođenje izbora, oni su probijeni iz razloga što neke općinske organizacije nisu svoje izbore provele u zadatim rokovima pa su time djelimično prolongirale izbor organa na kantonalnom nivou, ali i proces promjene vlade u Kantonu Sarajevo, koji se odvija istovremeno uz dosta opstrukcija i prolongiranja rokova, vjerovatno je utjecao na dinamiku unutarstranačkih izbora.

Jesu li se iza očiju javnosti vodile bitke za tu poziciju?

Bilo bi pregrubo jedan redovan demokratski proces unutarstranačkih izbora nazvati bitkom. Istina, postoje izborni procesi u kojima je ishod unaprijed relativno poznat, međutim u slučaju izbora za predsjednika Kantonalnog odbora SDA Sarajevo radi se o pravim izborima gdje imamo dva kandidata koji imaju ozbiljne šanse da budu izabrani, pa je stoga ishod i rezultat neizvjestan do samog kraja i zasjedanja izborne Skupštine. Dobijam informacije i da pojedinci vrše neka neprincipijelna lobiranja i pritisak na delegate, što ne priliči demokratskom duhu, ali o tome ću govoriti nakon izbora. Pozivam sve da od toga odustanu i da prepuste delegatima da samovoljno odluče za koga su.

Zašto ste vi uopće prihvatili kandidaturu i u kojem smjeru planirate voditi stranku u Kantonu Sarajevo ukoliko vas izaberu?

Moj dojam je da već više od decenije u kantonu Sarajevo nema vizije njegovog razvoja niti ljudi koji bi bili nosioci tog razvoja. Sve prilike za razvoj stoje kao na dlanu, ali ih niko ne koristi. Procesi se bespotrebno komplikuju do krajnjih granica apsurda. Donose se apsurdni zakoni i uvode procedure koje onemogućavaju izvršiocima da efikasno rade svoj posao.

Posljedica je to činjenice da zakone predlažu i donose ljudi koji nemaju osnovna znanja o funkcionisanju sistema koji svoje nedovršene ideje i vizije nastoje ugraditi u zakonsku i drugu regulativu, što u konačnici najčešće dovodi do blokade i paralize u mnogim oblastima. Kadrovi koji su u ime SDA bili nosioci ovih negativnih procesa, nisu više u SDA. Vrijeme je da se konačno ponudi vizija i počne mijenjati stanje zbog kojeg ljudi mrze politiku.

Gdje je SDA pogriješila od izbora do danas? Šta biste vi drugačije uradili, jer je evidentno da trakavica o uspostavi vlasti i suviše dugo traje?

Pogriješili su oni koji su, suprotno demokratskoj praksi i volji birača, pokušali nametnuti vlast koja je isključila SDA kao izbornog pobjednika, i desilo se ono što se moralo desiti, da se koalicija šestorke raspala. Trakavica je, naravno, mogla biti izbjegnuta da smo s druge strane imali razumne ljude koji poštuju činjenicu da se uspostavila nova parlamentarna većina, ali umjesto toga su oni izvršili neustavnu rotaciju na poziciji predsjedavajućeg Skupštine, otuđili pečat ovog organa i bespotrebno “ukrali” još dva-tri mjeseca, uvjeravajući sebe i druge da jedino oni znaju tumačiti poslovnik Skupštine. Ustavni sud je utvrdio da ne znaju.

Je li SDA završila tzv. čistke koje je Bakir Izetbegović najavljivao u samoj stranci?

Nemam informacije o tim, kako kažete, “čistkama” u SDA. Riječ je o redovnom izbornom ciklusu koji se odvija svake četiri godine, u skladu s našim unutarstranačkim izbornim pravilima i procedurama. Nova izborna pravila u SDA ograničila su broj mandata na maksimalno tri na nekoj od unutarstranačkih pozicija, pa se iz tog razloga jedan broj ljudi nije više mogao kandidovati na tu istu poziciju, i mislim da je to dobro. Logično je i da se, u kadrovskim rješenjima, stranka nastoji prilagoditi savremenim potrebama i trendovima vremena u kojem živimo.

Da li je SDA nakon izmjena statuta više centralizovana stranka?

Ni manje, ni više nego bilo koja druga ozbiljna stranka u BiH. Snaga SDA do sada je bila u velikoj mjeri u činjenici da je djelovala relativno decentralizovano i da je svaki nivo stranačke organizacije odgovarao za svoj nivo državne strukture u kojoj participira. Vjerujem da će i u budućnosti biti tako.

Kako biste ocijenili vladavinu Šestorke? Iz SDA su se ranije uglavnom mogle čuti poruke da je vlada Edina Forte radila kozmetičke poteze, dok oni tvrde da su građani zadovoljni i da su vidjeli jedan drugačiji pristup politici? Gdje biste vi smjestili Šestorku po uspješnosti?

To je bila vlada stranaka koje su izgubile izbore 2018. godine. Ali ipak su osigurali svoje mjesto u historiji organizacijom prve parade ponosa u Sarajevu i u našoj državi.

Bila je to definitivno narcisoidna vlada koja je puno više pričala od ranijih vlada. To je prva vlada koja se počela komercijalno reklamirati, putem tv kanala, novina, radija, društvenih mreža, pa je to stvaralo dojam da oni nešto zaista rade, ali mi koji smo u sistemu i sve to znamo iz prve ruke više smo vjerovali svojim očima nego njihovim reklamama i znamo da je to bila godina izgubljenog vremena. Navikli smo da političke stranke imaju reklame u vrijeme predizborne kampanje kada je to i zakonski dozvoljeno i te medijske kampanje finansiraju same političke stranke, međutim, ovo je bilo prvi put da neka vlast u našoj državi medijske kampanje finansira direktno iz budžeta građana.

Šta buduća vlada koju će predvoditi SDA može uraditi do kraja mandata? I koliko će uopće biti jednostavno voditi procese s obzirom na to da imaju tek 18 ruku?

Buduću vladu će, koliko znam, predvoditi kadar SBB-a, ali činjenica je da bi SDA trebala imati najviše ministara u toj vladi. Potrebno je, u saradnji s poslovnom i akademskom zajednicom, izraditi realnu i provodivu Strategiju razvoja KS i realizirati je dosljedno, poštujući zakone, struku i rokove. Nadam se da će broj zastupnika koji podržavaju vladu biti veći od 18, jer objektivno je veoma teško raditi na granici kvoruma ili većine. Nažalost, sama slika Skupštine KS u velikoj mjeri već se promijenila od izbora do danas, i jedan značajan broj zastupnika već je napustio stranke čiji kandidati su bili najviše iz razloga što, kada formiraju zastupnički klub, dobijaju puno više novca, jer sredstva koja zakonom služe finansiranju političkih stranaka sada dobijaju oni. Teško je raditi s takvima koji ni dvije godine nisu uspjeli ostati vjerni svojoj stranci i glasačima koji su ih izabrali.
Što se tiče same vlade, ili ministara koji su predloženi, možda su rješenja mogla biti i bolja za stanje, probleme i potrebe Kantona Sarajevo. Prije svega, jedan broj ministara su i ranije bili ministri gdje nismo vidjeli neke velike iskorake u onome što su radili, a Sarajevu trebaju promjene, veliki iskoraci i značajan pomak naprijed. Ipak, treba im dati šansu i podršku da urade što više.

Koji su ključni infrastrukturni procesi u općini Novi Grad? Kada će projekt Kongresnog centra konačno krenuti s mrtve tačke?

Najvažniji projekti čija realizacija je u toku su u oblasti saobraćajne infrastrukture. Privode se kraju radovi na izgradnji Devete transferzale gdje je 80% posla već završeno, a započela je i rekonstrukcija i proširenje ulice Džemala Bijedića. To su projekti koji prevazilaze općinski značaj i vrlo su važni kao sadašnje i buduće žile kucavice saobraćaja u Sarajevu. Ove godine završava se izgradanja sportske dvorane i proširenje Osnovne škole “Umihana Čuvidina” u Boljakovom Potoku i rekonstrukcija vrtića “Vjeverica” na Alipašinom Polju, koji bi trebali biti u funkciji početkom nove školske godine, u septembru. Također, planirani su veliki poslovi na uređenju pješačkih zona, prije svega fizičkom odvajanju od prostora kojim se mogu kretati automobili. Istu aktivnost prati i proširenje kapaciteta za parkiranje vozila na Dobrinji i Alipašinom Polju. Što se tiče Kongresnog centra Sarajeva, trenutno tim pravnika priprema tekst javnog poziva, koji bi uskoro trebao biti objavljen i putem kojeg će se tražiti i nadamo se biti odabran investitor koji bi realizirao izgradnju Kongresnog centra. Smatramo da se radi o kvalitetnom, dobro pripremljenom i isplativom projektu za koji će biti više zainteresiranih domaćih i stranih investitora.

(Klix.ba)