Skulptura za proslavu dolaska proljeća u Valenciji postala simbol otpora koronavirusu

27
Skulptura visine 20 metara, pod nazivom This too shall pass, pokazala je nevjerovatnu snagu umjetnosti u vremenima krize i panike u Italiji.

Kada je španski umjetnik Escif, tokom prošle godine, započeo rad na svom umjetničkom djelu, drvenoj skulpturi žene koja meditira, visine 20 metara, pod nazivom Açò també passarà (This too shall pass) , koronavirus nije bio ni na vidiku. Rad namijenjen postavljanju u javnom prostoru, za potrebe festivala Fallas, koji se svake godine održava u španskom gradu Valenciji i posvećen je Svetom Josipu, trebao je biti dio jedne od najstarijih i najupečatljivijih tradicija na ovim prostorima: spaljivanju javnih spomenika u znak proslave dolaska proljeća.

Tokom postavljanja instalacije, špansko Ministarstvo zdravstva zabranilo je održavanje Fallas festivala u sklopu mjera za suzbijanje širenja virusa. U odgovoru na to, Escif i njegovi suradnici, umjetnici Manolo Martín and José Ramón Espuig, hitro su odreagirali i lice skulpture prekrili zaštitnom maskom, sveprisutnim simbolom pandemije koronavirusa, prenosi Hyperallergic.

“Odjednom, ova je slika postala simbol mira i staloženosti, kao i zajedništva i solidarnosti”,  kaže Escif u izjavi za Hyperallergic. Na društvenim mrežama, umjetnik i njegovi pratitelji, zalagali su se za da se spomenik ne uklanja sve dok se ne stvore uvjeti da se festival održi, a peticija na change.org, upućena Gradskom vijeću Valencije, prikupila je 4500 potpisa.

U nevjerovatnom preokretu koji pokazuje snagu umjetnosti u vremenima krize, vlasti Valencije odlučile su ne samo zadržati skulpturu na glavnom gradskom trgu, već i održati ritual njenog spaljivanja. Međutim, umjesto da zapale cijelu skulpturu, odlučili su vatri prepustiti samo jedan njen dio i to donju polovicu ženskog tijela, a da torzo s licem, prekrivenim maskom, kao simbol otpora, ostane stajati na trgu.

Ova neobična tradicija, svoje korijene vuče iz 18. stoljeća, kada su drvodjelci i zanatlije započele spaljivanje komada drveta, svakog 19. marta, u znak proslave dolaska proljeća, a festival Fallas, dobio je zaštitu UNESCO-a, kao kulturno naslijeđe čovječanstva. Tokom održavanja festivala, dogodi se i do 400 fallasa, odnosno javnih spaljivanja umjetničkih djela i figura velikih formata.

U tekstu peticije na change.org, koju je pokrenula Manuela Heinen, ukazala je da je zajednica valencijskih fallerosa, sastavljena od malih obiteljskih radionica koje zahvaljujući proslavi tijekom Fallas festivala mogu opstati tijekom cijele godine, a da upravo od ove svetkovine ovisi njihova budućnost kao i budućnost njihovih zaposlenih.

“Ova skulptura simbolizira smirenost i spokoj, nešto što je u ovim teškim vremenima svima potrebno pa i Valenciji i njenim fallerosima“, ističe Heinen.