Smjena Gušića 4. aprila: Ministar Fišo tvrdi da Sarajevo neće ostati bez tramvajskog saobraćaja

127

 Na sjednici Skupštine KS koja će biti održana 4. aprila zastupnici će raspravljati i o izvještaju privremenog upravitelja KJKP GRAS o realizaciji mjera za sanaciju i reorganizaciju. Situacija u ovom preduzeću je alarmantna, a prema nezvaničnim informacijama privremeni upravitelj Haris Gušić mogao bi biti i smijenjen. Ministar saobraćaja KS Mujo Fišo (SDA) kazao je za Patriju da je Gušić uradio veliki posao, ali da će se ići na vraćanje upravljačkih struktura. Na pitanje da li će Gušić ostati u GRAS-u kao direktor, Fišo je kazao da na to ne može odgovoriti.

On je istakao da je situacija danas bolja nego 2015. godine, ali da ima još puno problema.

Neredovan prijevoz, prekidi u odvijanju tramvajskog saobraćaja zbog dotrajalih šina, nedostatak ispravnih vozila, neuslovna vozila na komercijalnoj lini Vijećnica-Dobrinja samo su neki od problema s kojima Gušić nije mogao izaći nakraj.

Iako je potreban hitan remont tramvajskih šina, Gušić je ranije za Patriju kazao da za to nema novaca. Riječ je o 23 km pruge, ali niko ne zna koliko bi koštao takav projekat.

Budžetom za 2018. godinu planirano je skoro 20 miliona KM za GRAS, a od toga se 2,5 miliona KM odnosi na projekat rekonstrukcije i investiciono održavanje tramvajske pruge. Ali zato je 8 miliona KM predviđeno za zatvaranje tramvajskih stajališta za kontrolisanu naplatu kako nijedan putnik ne bi mogao ući bez karte. Tender je već raspisan.

Ministar Fišo navodi da je sistem kontrolisane naplate karata neophodan, a da će se tramvajska pruga obnavljati koliko bude moglo. Na pitanje može li Sarajevo ostati bez tramvajskog saobraćaja, ministar Fišo prvo je kazao da se to neće desiti, a na pitanje da li može garantovati odgovorio je da ne može.

Od početka ove godine već nekoliko je puta obustavljen tramvajski saobraćaj. Kvarovi na tramvajskim šinama popravljaju se usputno. Gušić tvrdi da se radi koliko može, ali je jasno da je pitanje dana kada se pruga više neće moći „zakrpiti“. Prijelazi na raskrsnicama puni su rupa, kao i okolo šina na glavnoj saobraćajnici.

U Budžetu je planirano 6 miliona KM predviđeno za program restrukturiranja GRAS-a, a za nabavku i remont autobusa, trolejbusa i minibusa 3.000.000 KM.

Komercijalna linija Vijećnica-Dobrinja koja GRAS-u direktno donosi novac (karta u jednom smjeru 2 KM) za rukovodstvo ovog posrnulog preduzeća očito nije prioritetna. Tako se na ovu liniju stavljaju autobusi bez grijanja, stara i prljava vozila…

Podaci govore da GRAS godišnje propusti 100.000 vožnji, a Općina Stari Grad bila je primorana tražiti alternativno rješenje za stanovnike padinskih naselja. Ova općina tako je postigla dogovor sa Centrotransom koji je već od prošle sedmice preuzeo dvije linije. Općina je za nabavku minibusa izdvojila 700.000 KM ali već mjesecima traje trakavica sa nabavkom vozila, a štetu trpe isključivo građani.