Šteta u resoru – šteta na sve strane

103

Danas je u jutarnjim satima na području sarajevskog naselja Dolac Malta tramvaj pun putnika iskočio iz šina što je uzrokovalo obustavu cjelokupnog saobraćaja.
Na sreću, teže povrijeđenih nije bilo, ali se ne može zanemariti da je ovakva nesreća mogla imati kobne posljedice po putnike, ali i sve ostale učesnike u saobraćaju i pješake, jer se uz šine nalazi pločnik.

Nakon nesreće, na licu mjesta okupili su se brojni građani, preplašeni putnici, a intervenirala je i ekipa Hitne pomoći, obzirom da je jedan od putnika zadobio lakše tjelesne povrede.

Ovakva nesreća, posljedica je dotrajalih šine i vozila starijih od dozvoljene granice.

Prinudni upravitelj Gušić, kojeg je 2017. godine tadašnji premijer Kantona Sarajevo Dino Konaković doveo i opisivao kao najbolji izbor i vrsnog eksperta koji će riješiti probleme i spasiti GRAS, najavio je niz od čak 44 mjere koje će popraviti stanje javnog gradskog saobraćaja i značajno doprinijeti kvaliteti života u Kantonu Sarajevo. Međutim, javnosti jedine poznate sprovedene mjere bile su pranje tramvaja i povećanje cijena karata komercijalnog prijevoza. Konakovićev ekspert, upravnitelj GRAS-a ostao je upamćen i po kontraverznim izjavama o stečaju ovog preduzeća, tj. o zabranama izgovaranja te riječi na “S” u njegovom kabinetu.

Već i prije njegove smjene bilo je jasno da pranjem tramvaja nije riješen problem zastarjelih i nesigurnih vozila, kao ni oštećenih i dotrajalih šina, a posljedice Gušićeve uprave mogu se jasno vidjeti i u današnjoj nesreći.

Podsjećamo, iako je premijer Kantona Sarajevo Edin Forto pri prezentiranju javnosti i medijima 100 dana rada Vlade najavio kupovinu 20 novih trolejbusa u vrijednosti od 10 miliona eura, na ulicama Sarajeva našlo se još 7 polovnih trolejbusa. Vozila je kupilo preduzeće “GRAS” putem javnog poziva, sredstvima koje je obezbijedilo Ministarstvo, kazao je tada ministar Šteta. Ministar Šteta tom prilikom nije naveo kolika je tačno starost ovih polovnih vozila, kao ni to da li su ona tehnički ispravna i ekološki prihvatljiva. Današnja nesreća jasno pokazuje da su polovna vozila, čija tehnička ispravnost nije provjerena, opasnost za sve građane. Također, Vlada Kantona Sarajevo gotovo svakodnevno javnosti govori o timu  eskperata koji rade na pripremi akcionog plana za unapređenje i modernizaciju gradskog saobraćaja u Sarajevu. Da li će i ovi Konakovićevi eksperti, poput Harisa Gušića, kao jedinu mjeru provesti akciju čišćenja tramvaja, još uvijek nije poznato.

Ne trebamo zaboraviti ni to da je Konaković, još kao šef kluba zastupnika SDA, u saradnji sa sindikalistom koji je godinama zajedno sa upravama učestvovao u “razvoju” GRAS-a, spriječio donošenje novog Zakona o javnom gradskom prijevozu. Tada je dug GRAS-a bio nekoliko puta manji nego danas, a riječ je o desetinama miliona KM.
Ne trebamo zaboraviti ni to da je Konaković još i tada obećavao brza rješenja, kao što i danas obećava.
Ne množe se samo neispunjena obećanja, nego i problemi  GRAS-a, višemilionski dugovi ovog preduzeća, i nezadovoljstvo građana bosanskohercegovačke prijestolnice kojima je zbog ovih problema kvalitet svakodnevnog života značajno umanjen.

Zbog ovakvih primjera se može reći: “Neznanje je najskuplja roba!

(Index.ba)