U Oružanim snagama BiH marama je nepoželjena

Preporučujemo

Profesionalna vojnikinja zbog odluke da stavi maramu suočila se sa suspenzijom, a potom premještanjem.

Emela Mujanović, pripadnica Oružanih snaga Bosne i Hercegovine (OSBiH), od 2011. godine nosi maramu ili hidžab. Profesionalna vojnikinja zbog odluke da stavi maramu suočila se tada sa suspenzijom, a potom premještanjem u jednonacionalnu kasarnu gdje “neće nikome smetati”.

- -

Uz objašnjenje da krši pravilnik o uniformi u OSBiH, nakon upita Radija Slobodna Europa (RSE) Ministarstvu odbrane BiH za intervju, protiv Emele je nanovo, u ljeto 2019. godine pokrenut disciplinski postupak. Ishod još uvijek nije poznat.

Emelina priča poznata je još od 2011. godine. Od prijema u OSBiH 2008. godine, Emela je bila u kasarni u Zenici, a ubrzo je otišla na školovanje u Grčku, gdje je bila do 2011. godine. Upravo u Grčkoj se odlučila pokriti. Kad se vratila, njeno radno mjesto bila je kasarna u Pazariću. Prvi dan je prošao bez većih problema, međutim već narednih dana su nadređeni počeli da joj govore da skine maramu. Dobila je pismenu disciplinsku kaznu, a pošto je i dalje nosila maramu, dobila je kaznu zaustavljanja unapređenja u službi. Dešavalo se i da joj ne bude dozvoljen ulazak u kasarnu, a konačna kazna je bila sedam mjeseci suspenzije. Nakon toga, poslana je u kasarnu u Ustikolini, jer je to jednonacionalna kasarna.

Ovo je za RSE potvrdio i imam Nesib Hadžić.

- -

“Emeli je uzurpirano pravo kroz pravilnik službe. Mi smo kao Vojno muftijstvo pokušali da joj pružimo podršku, ali propis je propis i mi ga moramo svi poštovati.”

Hadžić govori o Pravilniku o uniformama Oružanih snaga BiH, tačnije članu 5 i 6, u kojima stoji (2012):

“Vojnim licima nije dopušteno nošenje pojedinih dijelova vojne uniforme u kombinaciji s civilnom odjećom i/ili opremom, kao ni kombinacije dijelova različitih kompleta vojne uniforme.”

“Nije dozvoljeno samovoljno mijenjati izgled, veličinu, kroj i sastav vojne uniforme.”

Na osnovu pravilnika u kojem nigdje nije predviđeno pravilo o marami, ona je samim tim zabranjena, kaže Hadžić i objašnjava da je Vojno muftijstvo prije donošenja pravilnika predlagalo načine kako bi se ovo pitanje riješilo, ali ti prijedlozi nisu usvojeni.

Teži put je za Emelu značio i premještaj u jednonacionalnu kasarnu u Ustikolini, kako je rekao efendija Hadžić “da ne bi bila na očima onima kojima smeta”. Za majku troje djece to je najteže. Djeca su za vrijeme radne sedmice u Goraždu, tokom vikenda su u Sarajevu, gdje živi Emelin suprug. Vrlo često ih u Goraždu nema ko čuvati, a jedno dijete ima poteškoće u razvoju.

“Ona je primijenila ona uputstva koja smo mi u svojim prijedlozima davali. Osim te činjenice da ima maramu, ni po čemu nije odudarala, ali je nekome smetala. Ipak, tada je bilo razumijevanja za Emelu jer je ona iako je prekršila propis nastavila raditi, bila je premještena, ali je ostala u službi. Oni kojima je smetala samo su insistirali na propisu.”

Emela radi u 4. bataljonu 4. pješadijske brigade u Ustikolini. I dalje nosi maramu.

“Ako ulazi u kasarnu s maramom, krši pravilo službe. Dolazimo u situaciju da i oni koji insistiraju na tom pravilu, vide da to nema smisla, ali nemaju snage da se pozabave time. Da se pravilo raspakira i napravi novo.”

Marama Emeli ne smeta da obavlja dužnosti, smatra efendija Hadžić, ali to i dalje ne znači da ne krši pravilo.

“Razgovarao sam i s Emelom i drugim ženama i rekao sam im da moraju poštovati pravilo, čak iako je ono, da kažem uvjetno, diskriminirajuće.”

Da marama ne smeta vojnikinjama smatraju u vojsci Sjedinjenih Američkih Država, Norveške, Holandije, Velike Britanije, Turske… Zanimljivo je da recimo u vojsci Holandije nema nijedne žene koja nosi maramu, ali pravilo je tu u slučaju da bude.

U Oružanim snagama BiH, koje su organizirane prema standardima NATO-a, organizirana je vjerska služba na osnovu sporazuma s Katoličkom i Srpskom pravoslavnom crkvom, te protokolom s Islamskom zajednicom. Vjerske službenike financira Ministarstvo odbrane BiH.

Efendija Hadžić smatra da potpisivanjem ugovora države BiH s Islamskom zajednicom u BiH o organizaciji vjerskog života unutar BiH, te usvajanjem pregleda odbrane, odnosno desetogodišnjeg plana razvoja OSBiH u Predsjedništvu BiH, za koji imam Hadžić kaže da bi BiH trebao približiti NATO-u, pitanje marame u vojsci bilo bi u budućnosti moguće definirati pravilnikom.

(Radio Slobodna Evropa)

Najnovije

Efendić: Za Dodika smo znali kakav je, ali ovi naši su se godinama lažno predstavljali

Predsjednik Stranke za BiH Semir Efendić oglasio se večeras na svom Facebooku komentarom o mitingu koji je u režiji...